
Witamy w przyszłości.
Nowe Audi A8
Przewaga to nasza obietnica. Jest źródłem nowego języka stylistycznego, nowej koncepcji obsługi i nowego poziomu jakości. Nigdy wcześniej myślenie o przewadze nie znalazło tak szerokiego odbicia w konstrukcji samochodu, co w nowym A8. To dzięki niej nowe Audi A8 definiuje przyszłość samochodów luksusowych.
Oko w oko z nową siłą
Ekskluzywne elementy stylistyczne tworzą sylwetkę łączącą elegancję ze sportową zwinnością i definiują indywidualny charakter Audi A8 - nawiązujący do legendarnego Ur-quattro.


Spojrzenie w dal
Technologia świateł LED dzięki dużemu zasięgowi i oszczędności energii bez wątpienia jest wybitnym osiągnięciem inżynierii. My idziemy krok dalej, proponując o wiele lepsze rozwiązanie: reflektory HD Matrix LED z technologią Audi Laser, dostępne w A8, wytwarzają światło o 10-krotnie większej intensywności! Ich wiązka rzuca w noc światło niczym za dnia - dzięki punktowemu światłu lasera, zasięg widoczności zwiększa się dwukrotnie w porównaniu do technologii konwencjonalnej. Jednak nie chodzi tylko o to, aby lepiej widzieć. W czasie jazdy, system kamer w przedniej szybie rozpoznaje źródła światła ruchu z naprzeciwka i umożliwia automatyczne wydzielenie tego obszaru. Kierowcy pojazdów nadjeżdżających z przeciwka nie są więc oślepiani. Dzięki większej liczbie segmentów świetlnych możliwe jest niezwykle precyzyjne sterowanie wyciemnionym obszarem. Staje się on przez to mniejszy, a widoczność jest jeszcze lepsza. Wszystko to odbywa się automatycznie, by kierowca mógł komfortowo i bezpiecznie przemierzać nocne drogi. Reflektory HD Matrix LED należą do wyposażenia opcjonalnego A8, a na ich obecność wskazuje wyraźny niebieski znak X.

Akcent końcowy
Tylne trójwymiarowe światła Audi Matrix OLED odpowiadają za charakterystyczny świetlny nowego Audi A8. Technologia OLED umożliwia tworzenie jednorodnie świecących form geometrycznych, które można też płynnie przyciemniać. Nowe Audi A8 jest nie do pomylenia także w ciemności dzięki LED-owej linii łączącej tylne światła OLED. To rozwiązanie sprawia również, że otwieranie i zamykanie pojazdu jest bardziej efektowne. Jednak nie chodzi tu tylko o widowiskowość, ale o większe bezpieczeństwo dzięki lepszej widoczności.

Aktywnie stabilne, pasywnie bezpieczne
Aktywne zawieszenie Audi AI – część wyposażenia opcjonalnego A8 – spełnia dwa podstawowe zadania. Z jednej strony zapewnia kompleksową stabilizację poprzeczną i wzdłużną pojazdu, uwzględniając stan drogi oraz prędkość, przez co komfort jazdy jest znacznie wyższy. Z drugiej strony wpływa na zwiększenie bezpieczeństwa biernego. Doskonała przyczepność, którą zapewnia napęd quattro, jest przy mocnym hamowaniu dodatkowo optymalizowana precyzyjnym rozkładem sił na wszystkie 4 koła. Przechylanie się do przodu jest aktywnie wyrównywane, a droga hamowania skraca się. Dodatkowo, po rozpoznaniu nieuchronnego zagrożenia zderzeniem bocznym, pojazd podnosi się w ciągu pół sekundy o nawet 80 milimetrów, co zwiększa bezpieczeństwo pasażerów wewnątrz.
Wszystkie te funkcje są realizowane dzięki po raz pierwszy zastosowanej w pełni elektromechanicznej pracy zawieszenia, i indywidualnemu rozdziałowi sił na poszczególne koła. Kontrolę nad tymi procesami sprawuje centralna jednostka sterująca. Na podstawie analizy sygnałów z czujników, steruje elektromagnetycznymi zaworami płynnie dopasowując siłę tłumienia poszczególnych amortyzatorów.
Łagodna hybryda w liczbach
Dodatkowy moment obrotowy do
60 NM
Napięcie instalacji elektrycznej
48 V
Ruch siłą rozpędu do
40 sekund
Wrażenia z jazdy i oszczędność
Audi A8 ma napęd Mild Hybrid. Takie połączenie silnika spalinowego z chłodzonym wodą, 48-woltowym alternatorem-rozrusznikiem i wysokowydajnym akumulatorem litowo-jonowym, jest dostępne po raz pierwszy w produkcji seryjnej. Nowy napęd jest podstawą całego szeregu ulepszeń, które prowadzą do większej oszczędności i komfortu jazdy.
Alternator-rozrusznik (RSG) spełnia podwójną funkcję: działa jako silnik elektryczny lub typowy alternator. W pierwszej z tych ról, wytwarza moment napędowy wynoszący aż 60 Nm. W Audi A8 ma on wyjątkowe zastosowanie – po osiągnięciu żądanej prędkości, między 30 a 160 km/h, spalanie jest wyłączane na okres maks. 40 s, skutkując bezemisyjnym ruchem siłą rozpędu. Alternator-rozrusznik ma natomiast wystarczająco dużo siły, by w każdym momencie uruchomić silnik. Wystarczy wcisnąć pedał gazu.
Alternator prezentuje swoje zalety również podczas zwalniania. W połączeniu z wysokowydajnym akumulatorem nad tylną osią, umożliwia intensywniejsze odzyskiwanie energii. Dzięki niemu, energia raz wykorzystana znowu zasila pojazd. W wielu sytuacjach taki odzysk jest nawet bardziej wydajny, niż wspomniany ruch siłą rozpędu. Dlatego system zarządzania napędem w A8 stale monitoruje i ocenia sytuację. Dane z przedniej kamery i opcjonalnie dane asystenta wydajności są zestawiane z aktualnymi danymi o trasie oraz wskazaniami zestawu czujników.

Opanowanie pierwsza klasa
Różne prędkości stawiają zróżnicowane wymagania charakterystyce prowadzenia pojazdu. Podczas gdy przy niskich prędkościach chodzi o poręczność, to w miarę przyspieszania zwiększa się waga zwinności oraz przede wszystkim stabilności. Także z technicznego punktu widzenia kryje się tutaj sprzeczność, która wcześniej często prowadziła do kompromisów i w ten sposób zawsze wysuwała na pierwszy plan pewien aspekt kierowania lub reagowania.
Rozwiązaniem tego znanego problemu jest dynamiczne sterowanie 4 kołami. Łączy ono dynamiczną kontrolę skrętu kół osi przedniej i tylnej z centralną jednostką sterującą. Jej algorytm przekłada ruch kierownicy, w zależności od aktualnej prędkości, na każdorazowo optymalny kąt skrętu kół. Wynikiem jest kompleksowa poprawa prowadzenia. Podczas zawracania i parkowania rozwiązanie to ogranicza znacznie ruchy kierownicy – okrąg zawracania pojazdu jest odczuwalnie mniejszy ze względu na kierowanie kół osi tylnej w przeciwnym kierunku. Natomiast przy prędkościach do 120 km/h można cieszyć się sportową jazdą, jak po szynach. Powyżej tej wartości, wymagane kąty skrętu kół stają się znowu mniejsze, co skutkuje spokojną i stabilną jazdą na autostradach.
W Audi A8 wprowadzono ładowanie indukcyjne
Natychmiastowe ładowanie – to, czego oczekujesz po przyjeździe do domu, realizowane jest automatycznie. Opcjonalna płyta ładująca, indukcyjnie uzupełnia akumulator nową energią. Bez kabla, czy dodatkowych zabiegów – tak działa postęp.
Asysta najlepszych: nowe
inteligentne systemy wspomagania kierowcy
Liczne innowacyjne technologie wspierają kierowcę podczas jazdy na wiele sposobów, gwarantując komfort i wysoki poziom bezpieczeństwa.

Twoi nowi asystenci
Obsługa Audi A8 jest wyjątkowo pewna, ponieważ dysponuje on niespotykaną dotąd liczbą współpracujących systemów. Ta inteligentna sieć czujników i algorytmów oferuje wsparcie od autostrady, do parkingu w niemal każdej sytuacji drogowej. Dzięki temu podróż staje się jeszcze wygodniejsza, niezależna i bezpieczna. W czasie jazdy, nawet 41 systemów wsparcia rozpoznaje i ocenia aktualną sytuację, podając w razie potrzeby dodatkowe informacje i stopniowo reagują w przypadku sytuacji krytycznych. To kompleksowe wyposażenie stanowi zdecydowany krok naprzód na drodze do autonomicznej jazdy.
Forma i funkcja, kolejny krok naprzód
Konsekwentne zastosowanie wyświetlaczy dotykowych i zredukowanie tradycyjnych elementów kontrolnych tworzą nowy wymiar obsługi pojazdu. Sterowanie systemem Infotainment nowej generacji jest jeszcze bardziej intuicyjne. Zwrócony ku kierowcy zestaw wskaźników sprawia, że kokpit jest jeszcze bardziej nowoczesny i elegancki.


Poczuj różnicę
Interfejs w Audi A8 został ukształtowany bardziej spójnie niż kiedykolwiek przedtem. Jest to możliwe dzięki konsekwentnemu zastosowaniu wyświetlaczy dotykowych, które oferują wielość funkcji na minimalnej powierzchni. Ich obsługa jest intuicyjna. Dotykając i przesuwając palcem po powierzchni, dociera się do szukanej treści. Po wybraniu funkcji, użytkownik otrzymuje dotykową i dźwiękową informację zwrotną w postaci kliknięcia. Prawie jak po naciśnięciu przycisku – tylko bardziej wyczuwalnie. Wiele funkcji można też kontrolować bezdotykowo. Asystent głosowy po raz pierwszy umożliwia obsługę za pomocą mowy potocznej, nie ograniczając się do identyfikacji jedynie ustalonych zwrotów.

Kwadratura koła
MMI Audi zrewolucjonizowało sposób prowadzenia użytkownika. To synonim intuicyjnej przejrzystości i niezwykłej jakości odczuć. Nowa generacja jest wierna tym zasadom i przenosząc użytkownika dalej w cyfrowy świat i zaskakując równocześnie jeszcze dokładniejszymi szczegółami. Dynamicznie aktualizowane mapy umożliwiają nawigację z topograficznym obrazowaniem i rozszerzonymi modelami 3D miast, aby jeszcze dokładniej prowadzić do celu. Przede wszystkim jednak – i to jest kolejna rewolucja – MMI touch response dostosowuje się teraz do nawyków użytkownika. Daje możliwość definiowania własnych preferencji, zapisywania ustawień i w ten sposób jeszcze większej personalizacji swojego A8.

Relaks i sterowanie
Na życzenie, pasażer na tylnej kanapie ma pełną kontrolę wszystkich opcji w zakresie komfortu i rozrywki. Rear Seat Remote to wyjmowany wyświetlacz Full-HD, fabrycznie połączony z różnorodnymi funkcjonalnościami wnętrza pojazdu, mogący służyć także jako telefon.
Specyfikacja
400
możliwości
personalizacji
41
systemów
wspierających kierowcę
8
palet materiałów
wykończeniowych i lakierów